Stagiair/stagiaire gezocht voor VVD Internationaal

Stagiair(e) gezocht voor VVD Internationaal

VVD Internationaal zoekt een nieuwe stagiair/stagiaire van 1 september tot 23 december 2022. Hart voor het liberalisme en geïnteresseerd in internationale politiek? Solliciteer dan nu!

VVD Internationaal en het Algemeen Secretariaat

Het Algemeen Secretariaat in Den Haag is de motor van de VVD. Er werken ongeveer 40 mensen die ervoor zorgen dat onze politici hun tijd volledig kunnen besteden aan het veiliger en vrijer maken van Nederland. Het Algemeen Secretariaat organiseert bijvoorbeeld de jaarlijkse landelijke bijeenkomsten en de verkiezingscampagnes, ondersteunt alle vrijwilligers van de VVD en leidt onze toekomstige politici op.

VVD Internationaal voert namens de VVD het MATRA en SHIRAKA-Politieke Partijenprogramma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken uit. Dit programma beoogt maatschappelijke transformatie in de Balkan, de Kaukasus en de Arabische wereld (MENA) te bewerkstelligen door projecten in de vorm van trainingen voor politieke partijen (capacity building). Daarnaast onderhoudt VVD Internationaal contacten met de Europese Liberale Partij ALDE en Liberal International en voert zij draagvlakactiviteiten uit in Nederland op het gebied van internationale samenwerking.

Wie ben jij?

Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;

Je hebt kennis van de Europese en internationale politiek en bent bereid je te verdiepen in de politieke situatie in Oost-Europa en de Arabische wereld;

• Je hebt gevoel voor internationale en politieke betrekkingen;
  • Je bent bij voorkeur student met een academische opleiding in de richting van internationale betrekkingen, politicologie, bestuurskunde en/of (internationaal) recht;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent creatief, zelfstandig, resultaatgericht, hulpvaardig en accuraat;
  • Je bent flexibel qua werktijden;
  • Je bent bereid om te reizen naar onze partnerlanden en reislustig.

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) bij VVD Internationaal werk je mee aan diverse projecten en activiteiten. Denk hierbij aan ondersteuning bij één (of meerdere) project(en) met een van onze liberale partners in Oost-Europa, de Westelijke Balkan, de Kaukasus of het Midden-Oosten en Noord-Afrika, eventueel via ondersteuning ter plekke. Bereid je voor op een afwisselende en veelzijdige meewerkstage. Wat je precies gaat doen kan elke dag anders zijn.

Wat bieden wij?

Een echte meewerkstage in politiek Den Haag met voldoende uitdagingen en de vrijheid om je verder te ontwikkelen;

Een gezellig en jong team vol met ambitie en humor;

De mogelijkheid om een interessant (internationaal) netwerk op te bouwen en te leren van mensen uit de praktijk;

Een stagevergoeding van €500,- per maand

Enthousiast?

Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan je motivatiebrief (max 1 A4), een filmpje opgenomen met je smartphone waarin je jezelf in 30 seconden presenteert en je CV naar internationaal@vvd.nl vóór donderdag 2 juni 2022. De gesprekken vinden plaats in de week van 6 juni.

Voor vragen kan je terecht bij Christian Luijkx, via internationaal@vvd.nl.